counters
widgeo.net

Friday, November 4, 2011

OFFER!!!!!KERIS LILIT MATA BESI LINTAH HITAM 8INCI mahar nya rm120.00



SEJARAHNYA
Keris ini adalah keris azimat yang telah digunakan oleh orang tua-tua waktu dahulu kisahnya ianya digunakan untuk melindungi mereka sewaktu menempuh perjalanan yang jauh didalam hutan..mengikut kepercayaan mereka keris ni akan memebuatkan roh-roh jahat menjauhi mereka dengan sedikit bacaan ayat suci al-quran malah yang paling mereka takut adalah binatang buas.keris ini jarang dijumpai atau sukar dicari.sesipa yang tahu akan sejarah dan kegunaan keris ini pasti mengetahui bagaimana untuk menggunakaNnya.


SAYA SEBAGAI PEMILIK KERIS INI

Saya membeli keris ini sewaktu lawatan ke indonesia baru-baru ini tukang keris yang saya berurus niaga telah menawarkan keris ini walaupun saya tidak mengetahui fungsi sebenar keris ini tetapi tukang itu telah memberikan serba sedikit fungsi dan kegunaan keris ini..bagi saya keris ini adalah sebagai koleksi saya yang berharga..dan pada pendapat lain mungkin sebagai azimat atau sebagainya jadi terpulanglah pada diri masing-masing jangan sehingga menyimpang dalam mempercayai sesuatu itu....



BAHAN KERIS

- HULU DAN SARUNGNYA DARI BAHAN KAYU
- MATA KERIS DARI BESI LINTAH HITAM .

No comments:

Post a Comment